گِردگَرد

سوغات دبی

هیچ سفری بدون سوغاتی و یادگاری خریدن کامل نمیشه و یکی از لذت بخش ترین قسمت های بعد از مسافرت اینه که وقتی چمدون رو باز می کنید یک یادگاری قشنگ و یک نماد از شهری که به اونجا سفر کردید و رو بردارید و روی میزتون بزارید و تا مدت ها با نگاه کردن به اون یاد خاطره های خوب و تجربه های جدیدتون بیفتید…سوغاتی خریدن و هدیه دادن به کسایی که دوسشون داریم هم بخش دیگه ای از لذت های بعد از سفر به حساب میاد و برای همین هم این موضوع خیلی مهمه که بدونید اون شهر چه سوغاتی های مهمی داره و از کجاها و کدوم مراکز میشه این سوغاتی هارو تهیه کرد.

در مورد دبی که شهری پر از فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس و بی نظیره، خرید کردن اونقدر ها سخت به نظر نمیاد اما از اونجایی که اجناس متنوعی با قیمت های مختلفی توی این شهر وجود داره، بهترین راه اینه که قبل از سفرتون در مورد مهم ترین سوغاتی های هر شهر و مهم ترین جاهایی که باید توی سفرتون برای اونها برنامه ریزی کنید، بدست بیارید. پس با گِردگَرد همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این مورد کسب کنید.

مهم ترین سوغاتی های دبی

شاید اولین چیزی که توی هر شهری به عنوان و یک سوغاتی و یادگاری خوب محسوب میشه نماد مهم ترین جاذبه های اون شهره و از اونجایی که دبی هم برج ها و نماد های معروف زیادی داره، این نماد ها با جنس های مختلف و قیمت های متفاوت گزینه های خوبی برای سوغاتی هستند.

یکی دیگه از جذاب ترین سوغاتی های دبی اینه که میتونید مجسمه های جالبی از شتر رو به عنوان سوغاتی بخرید که با جنس ها و شکل های مختلف توی بیشتر مغازه های مخصوص سوغاتی فروخته میشن.

از اونجایی که دبی شهر بیابانی محسوب میشه، خرما های خوب و معروفی داره و یکی از بهترین گزینه ها برای سوغاتی میتونه خرماهای خشکی باشه که با روکش شکلات و مغز میوه پر شدن و سوغاتی های خوشمزه و البته سالمی توی دبی به حساب میان.

دبی بخاطر طلا هاش هم شهرت زیادی داره و گوشواره های طلایی و دستنبد های طلا می تونه یکی از سوغاتی های منحصر به فرد و خاص دبی به حساب میاد که معمولا توی خیلی از بازار ها به نسبت قیمت های خوب و مناسبی هم داره.

بخور عود عربی هم به عنوان یکی از رایج ترین انواع سوغاتی تو دبی شناخته میشه و ممکنه موقع قدم زدن توی بازار ها و خیلی از خیابان ها عطر های خاصی از عود های عربی رو استشمام کرده باشید که می تونید این عود هارو با اسانس های مختلف تهیه کنید و به نظرم سوغاتی بردن بوی یک منطقه خودش می تونه یادگاری جالب و بی نظیر و البته به یاد موندنی از سفرتون باشه.

در واقع بخور عود یک روش سنتی برای خوشبو کردن محیط به حساب میاد و چون از مواد طبیعی درست میشه باعث ایجاد آرامش میشه و ضرری هم نداره و بخور هم به چوب های خرد شده ای که توی روغن های معطر قرار گرفته شده گفته میشه و با سوزاندن باعث خوشبو شدن محیط میشه.

یک سری از عطر های دبی هم معمولا با شیشه های سنتی و جالبی فروخته میشن و اونقدر شیشه های جالب و دوست داشتنی دارند که می تونن به عنوان سوغاتی گزینه های خوبی به حساب بیان.

بجز این سوغاتی ها انواع عطر های عربی، شال و روسری، شکلات هایی که از شیر شتر درست شدند و صابون های شیر شتر و قهوه عربی هم سوغاتی های دیگه ای توی دبی هستند که می تونید خریداری کنید.

از کجا سوغاتی بخریم؟

اما بعد از اینکه با چند تا از بهترین سوغاتی های شهر دبی آشنا شدید با گِردگَرد همراه باشید تا بیینیم چه جاهایی برای خرید مناسب تره و اجناس بهتری داره…

جابر گالری

یکی از فروشگاه هایی که توی اکثر مراکز خرید هم پیدا میشه، جابر گالریه (AlJaber Gallery) که هرجاهم که باشید خیلی راحت می تونید خودتون رو به یکی از شعبه های این فروشگاه برسونید. توی این فروشگاه میتونید از سنتی ترین سوغاتی های دبی مثل انواع ظروف و شیشه ها و لباس های اماراتی هم پیدا کنید که از هر نوع جنس و قیمتی هم که بخواید پیدا میشه.

گالری وان

یکی دیگه از فروشگاه های زنجیره ای مخصوص سوغاتی گالری وانه (Gallery One) که توی اکثر مراکز خرید و بازار های دبی هم نمایندگی داره و بیشتر بخاطر صنایع دستی و سنتی که داره معروفه و حالت لوکس و زیبایی هم داره، توی این فروشگاه انواع کارت، دفتر، یادگاری های مختلف با تزئینات سنتی و مجسمه ها و نماد های دبی با جنس های متفاوت پیدا میشه که پیشنهاد می کنم حتما از این فروشگاه ها هم دیدن کنید.

سوق المدینه جمیرا

یکی از بازار های محلی دبی که محل خوبی هم برای خرید سوغاتی به حساب میاد Souk Madinat Jumeirah است که داخل این بازار پر از فروشگاه های سنتیه که اجناس مختلفی میفروشند و هر چیزی که بخواید رو می تونید با کمی گشتن توی این بازار پیدا کنید.

The Camel Company

یکی دیگه از فروشگاه هایی که توی اکثر مراکز خرید و بازار های دبی وجود داره و سوغاتی های جالبی هم داره The Camel Company، که داخل اون پر از سوغاتی ها و عروسک های رنگی مختلفه و برای خرید سوغاتی برای بچه های گزینه مناسبی به حساب میاد.

بازار نیاف

بازار نیاف یا Naif Souk یکی دیگه از بازار های سنتی دبی برای خرید سوغاتیه و با بیشتر از ۱۰۰ مغازه، اجناس مختلفی از مدل ها و قیمت های مختلف داره و توی این بازار به راحتی می تونید با هر بودجه ای که مد نظرتونه سوغاتی تهیه کنید.