• منو
  • منو
غذاهای مشهدی

غذاهای لذیذ مشهد را از دست ندهید

بلیط هواپیما

اگر تابه‌جال به مشهد مقدس سفر کرده باشید قطعا از غذاهای لذیذ آن خاطره‌ی خوبی به‌یاد دارید. غذاهای شهر مشهد به‌خاطر حضور همیشگی مسافران کیفیت و قیمت مناسبی دارد. درحقیقت غذاهای این شهر با ذائقه‌ی ایرانی هم‌خوانی خیلی خوبی دارد. اگر قصد سفر به مشهد را دارید و قرار است پس از رزرو بلیط اتوبوس مشهد تهران از علی بابا اقامتی چند روزه را در این شهر تجربه کنید توصیه می‌کنیم حتما سری به رستوران‌های برتر این شهر بزنید و از غذاهای لذیذ و دلچسب آن لذت ببرید.

یکی از بهترین‌ غذاهایی که می‌توانید در مشهد سرو کنید، غذاهای محلی مشهد است که تعداد آن بسیار زیاد است. البته ممکن است در غذاهای محلی یک یا چند نوع از غذاها، مناسب ذائقه‌ی شما نباشد که کاملا طبیعی است. غذاخانه‌های سنتی مشهد یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید به کمک آن بهترین غذاهای مشهد را مناسب‌ترین قیمت نوش‌جان کنید. درنظر داشته باشید که شما بعد از پایان اقامت در مشهد می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران، باکمترین هزینه به تهران برگردید.

در ادامه‌ی این مطلب سعی می‌کنیم بهترین غذاهای سنتی مشهد را به شما معرفی کنیم تا درطول سفر و اقامت به مشهد مقدس بتوانید بهترین غذاهای این شهر را نوش‌جان کنید.

۱ـ شله‌ی مشهد

یکی از مقوی‌ترین غذاهای مشهد که ارزش بالای غذایی دارد، شله‌ی مشهدی است. این غذا از حبوبات زیادی تشکیل شده است که این غذا را به یکی از مقوی‌ترین غذاهای سنتی مشهد تبدیل کرده است. این غذا به‌لحاظ ارزش غذایی بالایی که دارد یک وعده‌ی غذایی کامل است. مشهدی‌ها معمولا این غذا را در نذری‌ها استفاده می‌کنند و یکی از نذری‌های پرطرفدار در بین خود مشهدی‌هاست. مواد استفاده شده در این غذا شامل لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا رشتی، برنج نیم‌دانه، بلغور گندم، ماش، عدس، گوشت گوساله و ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل است.

معرفی مهم‌ترین مراکز خرید مشهد

یکی از نکاتی که این غذا را بسیار خوش‌مزه می‌کند، استفاده از گوشت تازه به مقدار بسیار زیاد است. البته درنظر داشته باشید که مدت پخت این غذا بسیار زیاد است. همچنین در شهرهای قوچان و نیشابور هم این غذا پخته می‌شود که البته دستور پخت آن مقداری متفاوت است. همچنین برای برگشت از مشهد به تهران می‌توانید با کمترین قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران را از وب‌سایت علی بابا تهیه کنید.

۲ـ پلوی مخلوط مشهدی

یکی دیگر از غذاهای سنتی و پرطرفدار در بین مشهدی‌ها پلوی مخلوط مشهدی‌ است. این غذا ترکیبی خاص از پلوی استانبولی و پلوی ایرانی است. برای پخت این غذا از موادی مانند گوشت، برنج، پیاز، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه های مختلف استفاده می‌شود. البته مشهدی‌ها برای تهیه ته‌دیگ این غدا از نان و سیب زمینی استفاده می‌کنند که طعم بسیار لذیذ و متفاوتی را برای این غذا رقم می‌زند. درنظر داشته باشید که برای بازگشت به تهران می‌توانید از بلیط اتوبوس مشهد تهران از علی بابا استفاده کنید.

۳ـ چنگالی مشهدی

احتمالا نام این غذا را کمتر از دو غذای بالا شنیده‌اید. این غذا یکی از بهترین عصرانه‌های سنتی و ایرانی است که اسم خاص آن برگرفته از چنگ‌مالی کردن است. این غذا امروزه فقط در مشهد درست می‌شود و در بقیه‌ی نقاط ایران تقریبا فراموش شده است. البته می‌توانید به کمک یاد گرفتن دستور پخت آن، در منزل به‌عنوان عصرانه‌ای دلچسب از آن استفاده کنید. مواد پخت این غذا شامل نان بیات و تکه‌تکه شده، روغن، عسل یا شکر و یا شیره‌ی نبات هستند. همان‌طور که می‌بینید مواد پخت این غذا بسیار ارزان و در دسترس است. دستور پخت آن هم به این‌صورت است که ابتدا نان‌ها را در روغن سرخ می‌کنیم و سپس از بین عسل، شکر و یا شیره‌ی نبات یکی را به نان‌های سرخ شده اضافه می‌کنیم. البته برای خوردن آن باید کمی صبر کنید تا خنک شود. این غذا در برخی نقاط سیستان و بلوچستان هم درست می‌شود که دستور پخت آن کمی متفاوت است. برای مثال به‌جای روغن معمولی از روغن حیوانی استفاده می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که پس از اقامت در مشهد، می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران با کمترین هزینه به تهران برگردید.

۴ـ یتیمچه‌ی مشهدی

اگر از نام‌گذاری عجیب و غریب این غذا بگذریم قطعا با غذای لذیذی روبرو هستیم. این غذا یکی از معروف‌ترین و لذیذ‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در هنگام اقامت در مشهد سرو کنید. البته همان‌طور که می‌دانید از غذا فقط در مشهد سرو نمی‌شود و شهرهای دیگری مانند شیراز، آذربایجان و اصفهان هم به این غذا علاقه‌ی زیادی دارند.

برای پخت این غذا از لوبیا، عدس، دارچین، زردچوبه، بادمجان، نخود، نمک، فلفل، دارچین، کشک، گوجه فرنگی و نعنا استفاده می‌شود. مدت زمان پخت این غذا برخلاف شله‌ی مشهدی بسیار کم است و می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن‌را تهیه کنید. در کنار این غذای لذیذ از آب‌لیمو، ماست و موسیر، سبزی و نان تازه استفاده کنید تا بتوانید نهایت لذت را از این غذا ببرید. به‌یاد داشته باشید که شما به کمک ‌سایت علی بابا می‌توانید قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران را مشاهده کنید.

۵ـ‌ آش ماستی

 آخرین غذای لذیذی که قرار است در این مقاله معرفی شود، آش ماستی است. این غذا در تمامی نقاط ایران پخته می‌شود و ممکن است دفعات زیادی این غذا را میل کرده باشید بدون آن‌که بدانید یکی از غذاهای معروف مشهدی را خورده‌اید. این غذا در هرجایی از خراسان به شکلی متفاوت پخته می‌شود. برای پخت این غذا از لپه، سیر، ماست، پیاز، شوید خشک، سینه‌ی مرغ، نعنا، برگ بو، ادویه‌های معمول و زعفران تازه استفاده می‌شود. پس از پایان اقامت‌تان در مشهد می‌توانید با رزرو بلیط اتوبوس مشهد تهران از علی بابا باکمترین هزینه و سریع‌ترین زمان به تهران بازگردید.

همان‌طور که گفته شد این غذاها، سنتی‌ترین و مقوی‌ترین غذاهایی هستند که می‌توانید در طول اقامت در مشهد مقدس میل نمایید. این غذاها شامل مواد مغذی بسیاری هستند که می‌توانند برای شما بسیار مفید باشند.

ترک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *